Wie zijn wij?

KMTP/Groei & Bloei is dé toonaangevende vereniging van tuin-en natuurliefhebbers. Zij zet zich in voor een groene samenleving, zowel op lokaal als op landelijk niveau. De beleving van tuinieren, bloemschikken en de passie voor groen in het algemeen vormen hiervoor de inspiratie.

Een aantal van ons zijn professioneel met de tuin bezig. Anderen vinden het leuk om af en toe een bloemstuk te maken of op bezoek te gaan bij een tuin van een ander. We delen onze kennis en ervaringen.

Groei & Bloei Alphen aan den Rijn en omstreken organiseert allerlei activiteiten voor de leden. Bijvoorbeeld lezingen, workshops, excursies, tuinreis, fietstocht, bloemschiklessen, plantenruilbeurs of een bezoek aan de tuin van andere leden. Stuk voor stuk zijn het activiteiten waar u veel van opsteekt en waar u mensen ontmoet met dezelfde interesse voor tuinieren.

We zijn een leuke vereniging, waar je als geïnteresseerde voor tuinen lid van kunt worden. Je krijgt dan 10x per jaar ons blad en je kunt meedoen aan de activiteiten die de Groei & Bloei bij jou in de buurt organiseert. Dankzij je ledenpas kun je dan ook van de voordelen profiteren en je kunt ook bij andere Groei & Bloei verenigingen terecht.

Lijkt het je leuk om samen met anderen activiteiten te verzinnen en te organiseren? Ook dan ben je van harte welkom. Het geeft veel plezier om een steentje bij te dragen aan het slagen van een activiteit. Wil je meehelpen aan onze activiteiten, neem dan contact op met het bestuur.

Onder de afdeling Alphen aan den Rijn en omstreken vallen de volgende plaatsen: Alphen aan den Rijn, Bodegraven, Zwammerdam, Nieuwkoop, Noorden, Ter Aar, Zevenhoven, Aarlanderveen, Nieuwveen, Koudekerk aan den Rijn, Hazerswoude-Rijndijk, Hazerswoude-Dorp, Woubrugge, Rijnsaterwoude, Zoeterwoude en Driebruggen.

Wilt u meer informatie over de vereniging? Lees meer