Regiowedstrijd Bloemschikken van Groei & Bloei, De Nieuwe Bavo, te Haarlem

2019, Door Wilma Gerver

De wedstrijd is een onderdeel van het project ‘De Nieuwe Bavo Bloeit’; de gehele kerk wordt in de bloemen gezet door studenten, amateurs van Groei & Bloei en professionele bloemsierkunstenaars en het evenement wordt bezocht door duizenden bezoekers.

Met enthousiasme en heel veel plezier heb ik op een warme (30˚C) dag meegedaan met deze wedstrijd in de heerlijk koele kerk. Het was een waar genoegen om samen met de jeugd, arrangeurs en amateurs zo iets moois te creëren, waar het publiek zoveel plezier aan beleeft. Een schitterend aanbod van bloemen, groen en planten werd verwerkt in de unieke bloemstukken. Schroom niet om ook eens een keer mee te doen, deelname wordt zeer gewaardeerd en begin gewoon eenvoudig dan krijg je de inspiratie vanzelf te pakken. Na de eerste beginnersgroep te hebben ervaren in Nieuwegein deed ik dit jaar mee met de daarop volgende klasse. Elk jaar is er voor deze groep een speciale opdracht.

Het thema voor de gevorderde klasse was: ‘Bloemrijk welkom’ met als subthema ‘spanning’. Er moet gewerkt worden in pasteltinten; te weten zachtgeel, goudgeel, zalm, lichtroze en lila, waarbij geel de hoofdkleur zal zijn.