Tuinmarkten 2023

Verslag Tuinmarkten 2023

Door Yvonne Vellekoop

Op zaterdag 13 mei werd de Voorjaarsmarkt gehouden. De dag ervoor waren al vele vrijwilligers in touw geweest met het opbouwen van de kramen die in een gezellige kring voor de kantine waren geplaatst. Al voor de opening van de markt om 10 uur, liepen er veel bezoekers rond om planten, bloembollen en zelfgemaakte items van creatieve mensen te scoren. Zo waren er gehaakte en gebreide knuffels die voor een goed doel werden verkocht, broodjes vers gerookte paling en allerlei sier- en gebruiksvoorwerpen van hout of keramiek. In de ( vernieuwde) kantine en op het terras langs het water kon iets lekkers worden gedronken en gegeten. Op de markt kon ook gratis worden geproefd van verse soep en pannenkoeken, die bij jong en oud goed in de smaak vielen.

Op zaterdag 2 september troffen we ook weer mooi weer, een echte nazomerdag, waarbij de vele pompoenen in de kraampjes de vrolijke sfeer nog verhoogden. De vaste activiteit: een bloemstuk maken, was deze keer ook weer aanwezig en nu werden de bloemen in een uitgeholde pompoen gestoken. Deze keer was er, dankzij het groeizame seizoen, ook oogst uit de tuinen te koop, zoals biologische tomaten en courgettes in allerlei kleuren en maten. Van de overvloedige courgette-oogst was ook een heerlijke soep gekookt, waarvan gratis kon worden geproefd.

We zijn blij dat we deze markten kunnen houden dankzij de prettige samenwerking met Volkstuindersvereniging Ridderspoor en de vele vrijwilligers van Groei & Bloei, Ridderspoor en met name ook Adfund, die veel van het opbouw- en afbreekwerk op zich nemen. De prachtige, groene locatie met goede voorzieningen maakt deze gezellige markten mogelijk, waar steeds veel belangstelling voor is.

Lijkt het jouw ook leuk om een kraam of tafel in te richten met zelfgekweekte planten of om je creatieve hobby te laten zien? Voor 5 euro kun je een kraam of tafel huren. We zijn ook altijd op zoek naar vrijwilligers om te helpen bij het bloemschikken,, pannenkoeken bakken of het opbouwen en afbreken van de kramen. Voor meer info kun je contact opnemen met Yvonne Vellekoop, telefoonnummer 06-17031077.