Ledentuinen bezoeken

Annelies en Ina vormen samen de commissie ledentuinen. Zij zoeken de mooiste tuinen uit om samen te bezoeken en ze hebben voor 2024 drie prachtige tuinen gevonden om samen te bezoeken.

Van te voren aanmelden is zeer gewenst in verband met de koffie en thee. Wil je je ook op tijd afmelden als je niet kunt, dan kunnen we de mensen op de wachtlijst benaderen voor het bezoek. Je kunt tot drie dagen van te voren aanmelden via de site, of door naar het secretariaat te bellen.

Graag vanaf een kwartier voor aanvang verzamelen bij Ina en Annelies, die buiten voor de tuin staan.

De geheimzinnige tuin

Tuin van Rob en Jane Deijs

► Woensdag 12 juni, 19:30 uur
Ericapark 40, Alphen aan den Rijn

In deze verborgen tuin vind je veel verschillende struiken, bomen en vaste planten. Via kleine paadjes door de tuin loop je langs verschillende gedeelten, o.a. langs een enorme pergola begroeid met rozen, een vijver en klein fruit. Door de tuin heen is veel eigengemaakte tuinkunst te bewonderen.

De verborgen tuin

Tuin van mevrouw Humme

► Woensdag 19 juni, 13:30 uur Emmakade 9, Bodegraven

In deze verborgen tuin vind je allerlei verrassende hoekjes die je aan de buitenkant van het huis niet zou denken. Heel bijzonder midden in het oude gedeelte van Bodegraven. Hier zijn o.a. een vijver te bewonderen, veel leibomen, fruit, struiken en natuurlijk ook veel vaste planten.

A garden revisited

Tuin van de heer emn mevrouw Van Klaveren

► Dinsdag 2 juli, 19:30 uur

In 2006 is deze tuin ook bezocht. Huis en tuin waren toen in bezit van een voormalig lid van Groei&Bloei. Wij vinden het heel leuk dat we deze tuin opnieuw mogen bezoeken. De heer Van Klaveren is hier de tuinman. De structuur van deze tuin is hetzelfde gebleven: een ommuurde binnentuin en achter één van deze muren is een tuin aan het water. Hier is veel klein fruit te bewonderen. Veel bomen en struiken zijn gehandhaafd, zoals de vijg, de vlier en vele fruitbomen waaronder een enorme kersenboom. Verder zijn er vele (lklim) rozen, overige klimmers en is ereen vijvertje met orchideeëm. Ook zijn er veel schaduwplanten.