December 2022, feest van het licht

Na een heel bijzonder Groei & Bloei jaar met het geslaagde tuinevenement Gardenista waar het 150 jarig bestaan van de KMTP met prinses Beatrix werd gevierd en vele leden vanuit het Noorden en Oosten van Nederland aanwezig waren, is er een sterke landelijk ledenbinding ontstaan. Vanuit het hoofdkantoor in Zoetermeer werden de activiteiten gecoördineerd.

Met dank aan alle vrijwilligers die het vele werk in de paviljoens van Groei & Bloei bij de Keukenhof en de Floriade met veel plezier hebben uitgevoerd. De vele nationale en internationale ontmoetingen bezorgde ons goudenuren.

Tijdens de donkere dagen in december laten wij ons licht stralen voor de medemensen en de natuur, er zijn in Alphen a/d Rijnsfeervolle activiteiten voor jong en oud. Kom je ook naar één van de gezellige Kerstmarkten?

Vanaf februari 2023 is er een cursus Bloem & Doen met Judith de Frankrijker in Ter Aar, zij heeft het afgelopen jaar prachtige corsowagens gedecoreerd met de Flower Parade in Rijnsburg.

Het volledige programma van de activiteiten voor 2023 van Groei & Bloei Alphen a/d Rijn en Omstreken wordt in december naar alle leden verstuurd. Let op de post s.v.p.!

Kerstmarkt bij Volkstuin Ridderspoor 1, zaterdag 10 december van 11.00 tot 15.00 uur

Na de voor- en najaarsmarkt is er dit jaar ook een Kerstmarkt bij de vernieuwde kantine van Ridderspoor. Gezellig en sfeervol, met leuke kraampjes, versnaperingen en leuke dingen voor de mensen. Kom je ook?

Kerstmarkt Kinderboerderij bij de Zegerplas zondag 18 december 13.00- 18.00 uur

Burgemeester Bruins Slotsingel 11, Alphen a/d Rijn

In de natuur met de kinderen & dieren, ouders en grootouders, in het licht en warmte in de stal is er een Kerstmarkt op de kinderboerderij.

Groei & Bloei heeft daar een kraam waar wij elkaar kunnen ontmoeten. Met informatie over bloemschikken, excusie's, tuinreis, de bijen, het vergroenen van je tuin of een plekje bij een volkstuin en subsidie's inverband met aanpassingen tenbehoeve van het klimaat. Wij staan open voor een nieuw idee, kom je ook?

Zorg voor de vogels en dieren in de winter

Samen zijn wij als Tuinvereniging sterk voor het Tuinleven en de Natuur. De leden van Groei & Bloei zetten zich landelijk in voor verschillende organisaties. Vogelbescherming, natuurmonumenten, flora en fauna. Zo kan je ook luisteren naar het programma Vroege Vogels op NPO1, elke zondagmorgen van 07.00 uur tot 10.00 uur. Het is leerzaam en de moeite waard. Daarbij kan je de eigen ontdekkingen en vogelgeluiden insturen, luister je mee?

Groei & Bloei heeft een mooie actie met een vogelvoeder combinatie. zie www.groei.nl